Fuxarnas tur idag:-)
DATUM: 2013-08-21 | TID: 17:04:31 | KATEGORI: Allmänt

Hemkommen efter att ha pussat Rodi sista gången innan flytten, Ridit både Rodi och Skvetta i paddocken. 
Med Rodi låg Fokusen på mjukgörande rörelser och övningar. Mycket tempoväxlingar i trav och få han att länga på sig vilket han har lite svårt för. Skvetta jobbade jag mycket i tölten, tycker hon ofta spänner ihop sig och springer uppe och ingenstans med huvudet så där ville jag kunna få henne att slappna av, inte springa på i hennes tempo och samtidigt kunna få ned huvudet till en bekväm ställning. Speciellt i höger varv har hon jätte svårt att släppa i sidorna å.. Men båda fuxarna var riktigt duktiga!
 
Har inte alls ridit mycket i sommar som jag brukar, men av de hästar jag ridit så är dem så himla olika..vilket känner mig myycket säkrare nu när jag sitter upp på en ny häst, jag kan liksom ta för mig mer. 
Máni har blivit skodd idag så blir vila för han fram till flytten uppåt i landet, massa saker som ska hinnas göras innan Lördag:-)
 
Har knappt nå bilder så bjussar på en från Jämtland- Alsen sjön




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?