Historian om fuxarna, haha!
DATUM: 2013-08-16 | TID: 20:57:32 | KATEGORI: Allmänt

Fick en störtskön kommentar idag av en vän "det är du och fuxar åren ut". Nästan läskigt! 
 
2009 red jag en söt liten fux vallack som jag dock inte kommer ihåg namnet på, börjar på G haha... en väldigt liten och livfull häst som gjorde många dagar även om mitt lilla typ 11 åriga hjärta låg hos den stora "thrulle"
 
Sommaren 2010 var året jag fann världen bästa Rodi frá Holabaki(som är med än idag och många år till), som skulle bli kärleken i mitt liv. Rodi är en nu 24 årig valack med en förhoppningsvis många glada år framför sig, som 21 åring satt en liten Elin upp på ryggen. Vi hade under 2012 ett tävlingsår ihop där vi kom som bäst 2:a på Járnhestur och han fick även följa med mig på Lag-SM. Han är den häst som ligger mig närmst om hjärtat! Vi hade dock ett s.a.s "uppehåll" på cirkus ett år innan vi fann varandra igen. Min fux hjälte:-)
 
2011 började jag rida en massa hästar på ett och samma ställe, jag slet och jobbade 4 mil tur och retur hemifrån. Red 4-7 hästar på vardagarna och ibland runt 11 hästar på helgerna. Red främst hästen Trottur som vart lite av en favorit, fuxkille på 15 år(nått sånt). Riktigt trevlig häst som blev såld efter några månader. 
 
2012 kom jag tillbaka till min hjälte Rodi i Januari. Jag började även på Wången där min första sköthäst var fuxen Blika från Berget, jätte litet sto som under 2011 blev A-klassad med en utav sista klasseleverna, hon var även tävlingshäst för en treaklassare under hösten och våren -12 till-13.
 
2013 ville jag bestämt tävla Lag-SM igen så satt ihop ett Wången lag och jag var en av två som kvalade med skolhäst på fuxvalacken Gambri från Äkrom. Vi hade kvalpoängen med 3:dje högsta poäng men kunde tyvärr inte ställa upp detta år då två hästar blev halta.
Och nu är vi påväg mot hösten 2013 och ännu en fux har jag funnit, rider såklart både bästa Rodi men Máni från Stora Hals är den som ska med mig till Wången och är den senaste fuxen, haha:-)
 
 
 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?