Super hästen Máni!!
DATUM: 2013-08-20 | TID: 15:04:54 | KATEGORI: Allmänt

Vilken superdag!! precis kommit hem från stallet med ett Stort leende på läpparna, fortfarande helt förstummad över vilken otroligt fin häst jag kommer ha med mig. Red runt byn och sen vände jag och red andra hållet, ville verkligen få en överblick och kunna känna själv innan jag åker till Wången, Mánis bästa sida. 
 
Jobbade på formen i skritt, trav och tölt, gjorde lite skänkelvikningar på vägen och låta han lossa i sidorna. När skritten var bra så övergick vi till trav, har haft väldigt svårt att få en korrekt form på honom då jag gärna blir framåtlutande men under hela ritten vart sitsen helt plötsligt hur bra som helt och allt gick så himla bra. Han blev så lörgjord, kunde hålla formen själv och jag var fjäderlätt i handen.
 
I tölten blir Máni gärna styv, så då rider jag serpentiner på vägen, och när han väl släppt och går bra i tölten Då kan vi börja fokusera på formen. Allt gick verkligen hur lätt som helst, gick i en hur bra form som helst i alla gångarter. Kände verkligen LYCKA på hästryggen idag, den här hästen kommer gå så himla långt! Super hästen:-)
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?