Teori och uteritt på tröttisen:)
DATUM: 2013-08-30 | TID: 19:42:54 | KATEGORI: Allmänt

Idag har vi börjat en ny kurs som ligger på Fredagar tills vi är klara, så nu rider vi bara 2 dagars ridlektion och den tredje har vi teori om typ instruktörskap. Vi ska ha "prov" på att hålla i lektioner osv så idag pratade vi om hur en bra instruktör är/ska vara, hur bra ridskolehästar här alltså hur de skall vara och utbildnings ställe då vi ska hålla lektioner osv i denna kurs. Riktigt rolig kurs, det är nu man tar ett större kliv... känner redan nu hur det vänder sig i magen- tänk min första lektion som vi håller för minst 4 pers. Nervöst å stå där känner jag, mest kanske för att jag alltid sitter på hästryggen och inte står och "bedömer" från marken. 
Börjar redan fundera på vad man ska ha för planering på lektionerna osv... haha
 
Efter lunch red jag ut på Máni med Felicia och Maja runt Alsen. Tränade lite på skogsvägarna att böja igenom honom då han verkligen kan fastna i vänster sida och börjat endast vilja gå till höger oavsett om man det går en väg in eller om det bara är gräs. Men det går framåt, kan tänka mig att om han börjar testa lite så är tiden kommen, i'll be ready;) Haha skämt å sido, men utomhus är han verkligen ofokuserad... 
Så mysigt att rida ut med kompisar, variera lite miljö och underlag:-) 
 
 
Efter de fick jag å Selina skjutss av Jenny till Nälden å tbx, så ikväll blir det massa skojjsigt!! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?