Två hästar ridna
DATUM: 2013-08-13 | TID: 15:35:57 | KATEGORI: Allmänt

Precis kommit hem från stallet, ridit två hästar. Red ut på Rodi men han verkade inte vara på humör efter ett tag, ville knappt gå fram och ville bestämma själv vart vi skulle svänga.. han ville mest vända och dra på lite fart. På hemvägen fick han lite fart i baken i alla fall:-)
Skvetta red jag i paddocken vilket jag inte gjort innan, var som en helt annan häst och mycket roligare än jag minns henne! Väldigt positiv häst som är pigg och glad, kommer igång när hon släppt i sidorna. Skrittade och travade då jag förr knappt kunde trava på henne, kanske för jag inte förstod mig på henne då.. vart lite tölt i början och huvudet i vädret- springa springa springa. Efter ett tag tog hon traven direkt och blev lite lugnare med en fin form efter att Jonna sa "rama in henne".
 
När en häst springer fort med huvudet i vädret kan iallafall jag som en gammal vana luta mig fram och glömma bort att rama in och låta dem få tygeln istället för att korta. Tänkte på det och vips så vart allt super coolt. Fick jobba ganska mycket men fick verkligen upp ögonen vilken rolig häst det är, det är bara ryttaren som måste lära sig;-)
 
Känner att nu när jag ska ha med mig Máni kommer jag bli tredubbelt så bättre ryttare än vad jag är nu, kommer lära mig så grymt mycket på en häst jag tycker om riktigt mycket. Kan det bli bättre?
Ridit lite hästar idag och donat i stallet. Känner mig värdig lite thaimat och slöa...:-)




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?