Elin & Máni ht 2013
DATUM: 2013-12-23 | TID: 10:17:57 | KATEGORI: Allmänt

Genom terminen som gått.
 
Bland dem första gången jag satt på Mánis rygg. Bild från hemma.


Bestämt att Máni skulle följa med upp och han fick prova det nya huvudlaget.


Máni i sin nya hage när vi precis anlänt till Wången.


Bland dem första gångerna i ridhuset


Vi red ut nästan hela tiden i början
 
Hade ridit Máni ett bra tag och vi hade tränat upp kondition och styrka med fokus på formen.
 
Andra gången vi tränar på ovalbanan
 
Trött Máni, här hade vi kommit upp till att bygga upp en bra kondtition och låg på hårdare träningar samt ridit mycket för Ullis, Sara, Berit och Gummi.
 
Vi ville vara med i julshowen och visa upp frihetsdressyr/trickträning och började träna in vinka som han lärde sig på bara några gånger.
 
Vinkan satt stensäkert efter 2 veckor och då provade vi uppsuttet. Denna bild är andra gången vi gör det.
 
Han är Wångens lilla charmör och på julshowen hade han tränats till trickträning och tolka i ridhuset med miniskidor bakom. Jag lånade även ut honom till lilla Millan som red han i lucia tåg. Så fina! 
 
och här är vi nu, snart är året slut och Máni får ett lugnt avslut på 2013. Det har varit mycket roligt att få vara med från en sommarchill häst som hade en liten kula på magen till att få lära mig hur jag ska träna upp han både från marken och ryggen, sätta dit lite muskler och fått lära mig en hel del. Tack och lov att man inte fått så mycket gratis från ryggen för har lärt mig otroligt mycket. Máni har blivit mycket trevligare i munnen och vi är som handen i handsken nu tycker jag. Det ska bli ett spännande 2014 men många möjligheter då Máni kommer vara kvar hos mig, förhoppningsvis ett väldigt bra tag framöver:-) Jag tycker vi har vuxit väldigt mycket tillsammans och fått mycket inspiration och hjälp från duktiga tränare!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?