Riktigt hästår 2014!
DATUM: 2013-12-29 | TID: 09:28:14 | KATEGORI: Allmänt

Godmorgon!
Jag tror visst jag har några gäster på besök som är väldigt väldigt trötta idag. Själv har man för länge sen gjort klart i stallet och hunnit myst lite med Máni. Väntar väl på att dem ska vakna så vi kan käka frulle och ut å rida innan dem åker hem igen. Haha älskar när folk säger "vi går upp tidigt imorgon" för man vet ju att det kommer hända mig och inte dem :-)

Ska skriva upp tränings schema för Máni till nästa år för några veckor framåt, just nu går han lite hur som när familjen är här. Men tycker det är viktigt att det inte blir långa sträckor vila och långa sträckor med träna träna träna.. det blir inte roligt. Han har fått sig 2 veckors vintervila och sedan kommer vi trappa upp med otrolig varierad träning för att det ska bli så roligt som möjligt. Rida ute så mycket som möjligt. 
Den terminen som vart har vi mest lärt känna varandra vilket vi lyckats med väldigt bra, bygga upp kondition och fått på sig lite mer muskler. 2014 och den här terminen som kommer ska vi börja med mer styrka, snabba bakben och börja fokusera mer med formen som just nu kommer komma i andra hand då vi tar steg för steg för att sedan få allt på plats:-) Klart position och form är viktigt men man måste tänka på vad som krävs för en häst att tex tölta i lägre form- jo att dem kan bära sig själva och har ork/styrka för det. Så mycket ridning ute står iaf på schemat.

Kan bara säga att jag blickar verkligen fram mot ett bra 2014. Har planerat allt så bra med både häst, jobb, kontaker, projekt och diverse. Aldrig känt mig så planerad inför ett nytt år. Puss å Kram
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?