Dagen är än inte slut:)
DATUM: 2013-11-24 | TID: 15:15:54 | KATEGORI: Allmänt

Gjorde klart stallet imorse och tränade Máni i ridhuset från marken inför julshowen. Första gången han fick prova rockringen och det var som om han inte gjort annat, snurrade runt det runt hant mage, han gick igenom den, sprang igenom den och såg ut att nästan bli bästa kompis med ringen haha! Longerade även och låtsades att jag hade en lina, alltså tog bara fram handen som jag höll i linan och longerade... Máni är så himla smart häst fast ändå ibland väldit osmart, så han sprang runt mig som han inte gjort annat och så fort jag tog ned handen tvärnitade han, vände sig upp och gick mot mig. Som sagt, han är en smart häst:-)
 
Provade även att buga, dock inte med att ta upp benet utan lät han göra allt själv med hjälp av lite lockning. Den satt som en smäck:-) Máni räknade även till 6 idag, var lite svårare men gick hur fint som helst. 
 
Ett tag efter de så red jag han i ridhuset med bootsen på. Var lite tyngre men bra att träna med nån gång ibland. Vad ska jag säga, så otroligt duktig häst!! Känns som att både jag och Máni utvecklats tillsammans, mycket tack vare honom<3 Har mer koll på bogarna nu så ridpassen blir way more fun, vi galoperade på stor, liten volt, fattade rätt galopp från skritt och gjorde övergångar. Galoperade i form mwihi. Har mycket lättare att hitta knapparna nu på han för känns som vi verkligen hittat varandra nu, han blir som jag alltid försöker sträva efter- otroligt lösgjord. Är trevlig på bettet, trevlig i handen, och formen amazing. 
 
Ja, vi börjar verkligen hitta varandra nu! 
 
Efter de så kände jag för att gymma, sprang en mil.. Är en väldigt tänkande person och är jag uppe mitt i något och börjar tänka så kan jag inte sluta tex springa förrän jag tänkt klart. haha! och idag var tydligen en sån dag då jag sprang ut mycket tankar! *klapp på axeln!!*
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?