Active Stable, longering & ridning:-)
DATUM: 2013-09-10 | TID: 18:42:11 | KATEGORI: Allmänt

Vi släppte ut trav och islandshästar till Active Stable på prov idag, var riktigt roligt att se och jag släppte ut Sól så det var lite extra roligt... väldigt spännande att se nya saker ta fram, nu får vi hoppas att det blir bra för hästarna (kostade trots allt 4miljoner höhö) men det tror jag absolut att det blir:)
 
På lektionen idag hade vi longering, dock lite "avancerad" alltså hur man kan ha linan på olika sätt, tex att ha inspänningar men även sätta longeringslinan genom bettringen och fästas vid gjorden. Jag hade Isak, tyckte det gick riktigt bra och i slutet fick jag kläm på det hela... man märker hur ringrostig man är på att longera då jag annars bara brukar på med linan och longera eller släppa lös hästarna, får ta mig en skärpare dels för att det är väldigt smidigt och har man lite extra hjälp med ex inspänningar och longeringsgjord så kan man få en bra form på hästen. Få den att jobba och inte bara springa som den själv vill i både tempo och form. 
 
Red Máni ute i paddocken, kunde knappt tänka att jag red i t-shirt och det var hur skönt som helst! Gick över förväntan men dock så faller han väldigt gärna på högerbogen i vänster varv (då han inte riktigt har den balans än som i andra varvet) så då går det oftast väldigt fort... mycket gas och lite broms. Men det är inget dåligt att han är framåt heller då man eller i alla fall jag vill ha en precis sån här som Máni för att själv kunna utvecklas och bli en bättre ryttare, för lär ju komma myycket piggare hästar att hantera i framtiden:-) I alla fall så mötte jag Ullis (ridlärare) i stallet och bad om hjälp imorgon då jag vill ta tag i det direkt  för gick sååå bra förra veckan jag red för henne i det varvet, i andra varvet också för den delen!! Vi skulle jobba med tölt imorgon så efter det kunde hon ta en clinic så fokuserar vi bara på oss medans resten kollar. 
 
Känns HELT UNDERBART att ha såna bästa ridlärare på Wången, även om Ullis bara är här varannan vecka så betyder det mega mycket! 
Lär fortfarande känna Máni men känns som att ju mer tips och hjälp vi får dessto bättre kommer vi på vägen, vill att hans ägare ska få tillbaka sin häst med mer lärdom och kunskap och såklart en glad liten häst, jag ser fram emot att utvecklas ännu mer!:-)
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?