Äntligen!!
DATUM: 2013-09-04 | TID: 17:16:13 | KATEGORI: Allmänt

Äntligen internet, som jag har längtaaaat!!
 
I förrgår red jag Máni på ovalbanan, bara känna efter hur han var där. Igår så red vi för Sara, jag red på Stora Ymir vilket var ett bra tag sen. Vi tränade på Kyras A,B & C- alltså start, stopp och svänga. Gick otroligt bra och fick bkräftelse på att min sits blivit mycket bättre, så känner mig taggad och motiverad just nu:-) Vi hade lite svårt dock att flytta framdelen i vänster varv men annars var det hur kul som helst då det gick så bra, även om det kändes lite ovant att riad fyrgångare nu när man börjat vänja in sig. 
Tog Máni i ridhuset, gick väldigt bra i början... avslappnad och fokuserad, traven och tölten i höger varv var väldigt lovande. Har nu börjat inse hur mycket jag älskar femgångshästar, så himla roligt och man utvecklas hur mycket som helst! Ser så mycket framemot min och Mánis utveckling- med som motgångar.
 
Har vart lite orolig över allt den första tiden nu med "egen" häst här uppe och så, men nu börjar jag känna lugnet några samtal senare. Känns så himla fantastiskt att få ha ansvar över Máni här på Wången, älskar att gå upp tidigt och pyssla med han på morgonen (även om de flesta tycker det är drygt att gå upp så tidigt för att fixa åt hästen höhö). Kunna gå ner när som och pussa på han.... och göra han klinisk ren:)
 
Tar alla dessa dagar lite kort å gott. Idag så gick vi igenom Hälsokontroll på hästarna, från topp till hov. Efter det så red vi ut på de hästar som blivit skodda och som ska sättas igång. Red ut en skritt tur runt slingan på Isak, han var så lugn och lyhörd.... är ju jakt nu så man får anpassa allt lite.
 
Lite bilder i skritt från igår:)
 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?