Bring ya horse over here (jag är bra på english)
DATUM: 2013-09-06 | TID: 08:00:00 | KATEGORI: Allmänt

En sammanfattning  hitills om att ha häst här uppe. 
 
Ångrar inte en sekund att jag har Máni här och är jätte glad att han får vara här med mig. Tycker verkligen inte det är jobbigt att gå upp på morgonen längre och då är det ändå tidigare för att fixa stallet och ta ut hästen, utan det känns bara skönt att komma upp då jag vet att jag kommer gå ned till en jätte gosig kille som väntar i boxen på att få komma ut:-) Har inte klagat någon gång om att det är jobbigt, utan jag personligen tycker att det är hur kul som helst oavsett om det är morgon, dag eller kväll... bara att få ha ansvar över en häst helst själv. Så som tur är har jag faktiskt inget dåligt eller mindre bra att säga, det är alltså sååååå mycket mer än att bara ta hand om sin passhäst för den häst du själv tar med kan du ju rida, promenera, pyssla lite extra när som och göra massa rolighter med. Dessutom så växer man otroligt mycket i sig själv, man får lite större blick för hästarna och utvecklas både inom ansvaret och ridningen:-)
 
Vackrare kan man inte bo och jag som älskar fjäll och fina vyer!! Bara för det kom jag på en nackdel om att ha häst på Wången och det är att själva stallkostnaden är dyr, då får man tänka att jag eller rättare sagt mina föräldrar betalar för ett enkelrum för mig på 5 tusen ca, plus 2652:- för boxplats och nästna 900:- om jag skulle ex ta hem hästen och skriva på kallhyra. Så billigt är det då inte.
 
Så funderar du på att börja på Wången är ett tips att söka så många stipendium du kan, eller om ni är så pass "rika"... blir så mycket roligare med häst:-)
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?