Elin is back- nooooot!
DATUM: 2013-09-18 | TID: 22:59:00 | KATEGORI: Allmänt

som sagt- LÅNGA DAGAR!! Vart tar tiden vägen? Jo man börjar dagen klockan 7, gör klart stallet och Máni, ger sig själv mat och går i skolan... eftersom jag inte får vara med på ridningen med skadan så blev jag "ledig" från 12 tiden men halv tre så åkte vi in till Krokom för sjukgymnast... tog hur lång tid som helst med att vad det var och Annie höll på att somna medans jag satt och apgarva åt alla konstigheter. Hade hoppats på att bli kryckfri, men istället ska jag gå med en krycka två veckor framöver....orkaaa!! 
 
Fick en massa övningar(typ 9) jag måste göra 2-3 gånger om dagen ca 12 gånger på varje övning så måste gå upp tidigare för att få det gjort innan stallet, efter skolan och på kvällen. Ska belasta foten mer och mer nu men ändå se till att ha det lite avbelastat då min fot inte kan kopplas med lederna som allt hjärnan ska kopplas. Kan gå osv såklart men eftersom att jag vart skadad i några veckor så har jag liksom "glömt bort" hur man styr foten. Därför har jag lätt att tappa balansen, svårt att gå rakt och kan helt enkelt inte göra några impovisserade övningar med den/ vricka på den eller böja. Utan min sjukgymnast sa att det kan uppstå så om det är illa vilket då kommer ta längre tid att läka och just nu är fotlederna så svaga så risken att göra illa sig igen är lättare. Så nu ska vi försöka lära om mig hur man använder foten kan man säga. 
 
MEN(!!) får rida i den mån jag kan, men får inte ramla av -haha- eller överpresstera så jag känner att det läggs på benet eller foten. Så jag är glad!!:) Får inte bära tungt eller nått sånt dock, men det måste jag göra anyway... hur som helst är jag glad, så så ligger det till! Men nu ska jag sova, håller på att slockna. Godnatt:-)
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?