Jour- privatstallet.
DATUM: 2013-09-05 | TID: 11:44:51 | KATEGORI: Allmänt

Helt okej vecka måste jag säga, säger jag som trodde det var Fredag idag. Jag har ju jour i privatstallet så tänkte skriva lite om vad vi gör där, ganska kort å gott.
Det är ju som sagt vi som har hästar där av eleverna som sköter jouren, som man sedan har en vecka i sträck eller två beroende på vilka veckor man skriver upp sig på. Jag har skrivit upp mig med 2 andra så det är ganska chill.
 
Man går upp klockan 6 på vardagarna och lägger in hö/kraft till hästarna där ägarna lagt fram, så kan man börja ta ut och fixa åt sin egen häst då det där kanske tar 5 minuter. Klockan 8 går man till stallet igen för att sopa gången så är man klar. På kvällen slänger man in kvällshöt/ det som ligger utanför, så är man klar för dagen:-)
 
Alltså inget direkt jobbigt att göra. På helgerna är det klockan 7 man fodrar på morgonen.... så rätt chill ändå. Så det är vad man gör när man har jour i privatstallet:-)
Nu ska jag ned och käka lite mat, mjukiskläderna på för vid 1 har vi lära känna dag med ettorna.
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?