Kan man bli tröttare....
DATUM: 2013-09-17 | TID: 22:09:22 | KATEGORI: Allmänt

Godkväll eller nått. Känner mig helt slut hela dagarna för tillfället, så jobbigt med kyckorna... somnar tidigt och vaknar med en " jag vill inte stiga upp feeling"- inte alls roligt! Red på Máni idag även fast jag ska hålla lite avstånd från ridningen, men som bekräftat så belastas det inte på exakt samma sätt, dock om jag skulle sitta och jobba så är det ju lite annat... men om jag rider utan stigbyglar och tar en sväng runt slingan så är inte det hela världen.
 
Máni känns bättre och bättre nu i vänster varv, han börjar hitta balansen och jag förstår honom att det kan vara svårt då man ramar in han allt vad man kan och det fortfarande inte går hela vägen. Men idag efter slingan så red vi lite för att testa i stora paddocken inne i travbanan. Börjar faktiskt bli stor skillnad så jag blev glatt överasskad:) Vi tar en sak i taget och även om jag inte kan göra allt i ridningen just nu så är det bara bra för man kan göra mycket på rakväg också som vi har behövt träna på vilket har hjälpt till mycket med att få honom bära sig själv och bli mer liksidig. Finns bara positivt med allt. Har vart i ridhuset och ridit 2 gånger sen vi flytta upp hit, man måste ju ta vara på vädret!:-)
 
Idag på fm. har vi tränat alla hästar som går i Active Stable att gå in med chiphalsband i typ som "boxar" där de får kraft- utöver hösilage s.a.s-, gick lättare för vissa och väldigt svårt för andra. Jag fick dock stå och titta på samt stå på andra sidan för att räcka mat så de fatta att de skulle äta... funka det också:) Medans alla andra red idag på em så gjorde jag mitt "bajsprov" haha... gick in till jóis box, tog lite skit och kolla i teleskopet eller vad man nu kallar det för, om han hade några ägg (mask). Vi kollar alla hästar om det är behövligt att avmaska då de kan bli ressistenta till det(immuna) om man ger alla hästar varje år. Då är det bättre att bara ge till de som behöver. Som tur var, va Jói så ren man kan bli- tur det!
 
Dax att sova så nu stupar jag till sängs, natti!!
 
(hehe undre delen är på Felicia som moppar golv i Wärdshuset, vi städade hur mycket som helst innan middagen för att få lite kaka... då vi inte orkade gå upp från stallet)
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?