Svävar på moln
DATUM: 2013-09-11 | TID: 19:45:22 | KATEGORI: Allmänt

Gått så himla bra med allt idag. Ullis hade ju som en clinic med Máni idag för oss, och som praktisk teori i rundkorallen. Hon visade lite från grunden som man gör med unghästar vilket var väldigt bra och nyttigt för honom, hon visade även lite utveckling av det. Tänker inte skriva så mycket om de mer än att hon red också och vi fick se exakt hur han rör sig, skillnader och med samt utan sadel i longering/under ryttare. Kan ju säga att det var riktigt lärorikt och har fått sån motivation, mycket tips och nu har jag fått sett hur han ser ut i ridningen lite när någon annan rider, då menar jag någon duktig som Ullis som är våran lärare och riktigt duktig ryttare! Som sagt, en massa tips och Máni har mycket att ta fram i tölten och galoppen... det här kommer bli så himla roligt *feeeling wiiiii*! 
 
Efter det så hade vi töltövergångar m.m i paddocken, jag red Isak. Vi hade ju gått igenom lite med Máni och Ullis berätta ungefär det vi skulle ta med till ridningen. (tänkte skriva lite mer om det när jag tränar med honom nästa gång i rundkorallen då vi ska börja göra det lite då och då, riktigt bra att göra kan jag säga oavsett om man har en välutbildad häst eller ej). Anyway, Isak var väldigt stark men kan inte påstå att han var så super pigg utan tempot han hade var hela tiden okej. Fick jobba med att försöka få han att sänka huvudet i töltn, låta han släppa i munnen och i början inte tänka på att samla utan mest att vi ska få igenom det man tänkt. De sista 5 minuterna gick väldigt bra så jag är nöjd även om jag känner träningsvärken krypa!
 
Åkt iväg och köpt lite godis och bara på upptäcksfärd med galna kompisar, så just nu gottar jag godis, lyssnar på musik, bloggar, städar och ska snart...... ha en toast dejt i kårhuset, kolla på film med galningarna... färga håret vid halv 10 och efter det plugga med några andra galningar. Så med andra ord lär jag sätta fart på allt ( hoppas ni orkar läsa så här långa inlägg ibland, typ ganska ofta haha)
Ha det bäst!!
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?