Vilken härlig Fredag!:-)
DATUM: 2013-09-20 | TID: 15:16:36 | KATEGORI: Allmänt

Vilken helt fantastisk Fredag och jag har ridit 2 skolhästar. Isak från Mörtsjö och L.Ymir från slätterne, båda i ridhuset. Men isak fokuserade vi på bärigheten i tölten, han var väldigt fin och mjuk idag måste jag säga... så roligt när det går bra! Gick även bra med L.Y som har väldigt lätt för tölt och mindre lätt för traven men idag satt det som smäck så i slutet gjorde vi övergångar även från tölt till trav vilken gick riktigt bra. Gick till en början genom öppna/slutna med båda hästarna, så duktiga och tror speciellt för L.y att det är bra att gå igenom då han verkligen släppte i sidorna.
 
Efter lunchen red jag Máni, först runt slingan som uppvärmning och sen hade vi galopp arbete på ovalen. Han får ha skyddsboots på sig så han vet att han har nått på "fötterna"... lillklumpen:-) Denna vecka har vi lagt till mer och mer galopp när vi vart ute och ridit så mycket på raksträcka så nu börjar vi fokusera mer och se vart vi har varandra. Det gick helt okej, han ville gärna springa iväg i grisepass eller tog fel galopp i höger varv vilket förvånade mig då det är hans starka sida, så det fick mig att fundera. Han fick galopp och la sig i en hyjävla snabb och fartfylld pass en långsida, jag satt på hästryggen och gapa medans jag hör " FEM AV FEM TOAST!!" hahaha.... framtida femgångs/speedhäst?;)
 
Men när vi väl fick till galoppen så var den super fin. I vänster varv var det mycket lättare och han fattade från skritt nån gång också. Det är så att ju mer vi tränar på glaoppen desto mer kommer vi förstå varandra, som det var de första veckorna jag hade Máni på Wången... man lär sig varandra efter ett tag:-)
 
Nu är jag trött men super glad över denna Fredag, i helgen ska det ridas en massa hästar. Så nu laddar vi om (eftersom jag fortfarande tror det är Onsdag)
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?