hästar hästar hästar
DATUM: 2014-02-05 | TID: 20:30:06 | KATEGORI: Allmänt

Red L.Ymir självständigt idag medans Sara red Sjóli så håll hon koll på oss medans hon också tränade lite hästar.. flitigt:-) Det gick väldigt bra! L.Y lossnade bra i sidorna och tölten var hur fin som helst, ännu bättre när vi fick lite mer energi och framåtbjudning. Var så kul att se han då takten i tölten vart väldigt bra och han tickade på fint. Sitsen var hur bra som helst och insåg idag vilken stor förändring jag gjort sedan ettan. DET är så kul när man själv inser det:-)
 
Máni fick på ny sko fram idag så red efter middagen, red igenom honom ordentligt och det flöt på. Började redan från början stämma av så han inte skulle lägga sig på bettet och idag bytte jag bett också. Han vände sig och kuta iväg endast en gång idag i galoppen... men annars gick okej! Det enda jag ville begära var att han skulle hålla sig på spåret och inte lägga sig på bettet. 
Så nu är vi en bit på vägen- IGEN. Men det är så det är med hästar, det går några steg framåt för sedan flera steg bakåt.. så kan det va ibland. Tror båda behövde lite vila. 
 
Sen är det som Sara sa till mig idag att när man lägger upp en nivå till så får man räkna med lite "bångstyrighet" då hästarna kan tycka att det blir jobbigt, man lägger i en annan växel och annat tänk i ridandet där hästen får jobba ännu mer och där vi ställer lite mer krav i arbetet. Den nivån jag och Máni håller nu tycker jag är bra men Máni tycker ibland inte detsamma hehe:-) Tur man inte tycker lika jämt heller.. så länge vi båda tycker om varandra... bästa Máni<3
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?