3 hästar ridna
DATUM: 2014-01-08 | TID: 19:54:00 | KATEGORI: Allmänt

Ridit Valsa och Thengill i ridhuset idag efter lunch, Sara var med och instruerade lite medans hon red. Vi fokuserade på det vi gjorde igår med låg och lång form. Kändes verkligen som att jag kunde rida idag, alltså fått tillbaka motivationen och bara köra på liksom!
Red även Máni en sväng i ridhuset för Maja, jag var riktigt nära på att ge upp nångång när han vägra släppa bettet men det gick ju bra tillslut. Det svåraste som vi har och som jag redan vet om är att flytta bakbenen/få med dem.. men det kommer det å, Maja är duktig och se saker från marken som man själv inte kan från ryggen:-) Vi har mycket att jobba med märker jag ibland.
 
Det är så fascinerande med hästar att det nästan aldrig går som man tänkt, men när det väl gör det så blir man helt chockad och inser att man faktiskt kan rida. Idag var det 2 helt underbara pass på ridlketionerna, känner mig super nöjd!!
 

Thengill från Nylandsgården

 
 
 

Valsa från Penningby 

 






Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?