Toppen lektion med Thengill!
DATUM: 2014-01-07 | TID: 15:31:44 | KATEGORI: Allmänt

I eftermiddag så har jag ridit Thengill för Sara, dock inte våran instruktör-Sara som vi brukar rida för utan en som är eximinerad hippolog och gick ut förra året. Så vi känner henne lite sen innan. Vi hade lång-låg form och lösgörande. Kändes väldigt bra och vi fick jobba lite vilket var roligt och lärorikt som det nästan alltid här.
Thengill var lite stel men så fort han släppte i innersida och rundade sig för skänkeln så gick det toppen. 
 
Var mycket flytta sig för skänkeln och göra volten större- mindre samt tempoväxlingar. 
 
Vad som gick extra bra:
Något jag tyckte gick extra bra var i slutet när han hade släppte var han kom ner och kunde länga på sig samt skjuta upp ryggen. I tölten som vi jobbade med mot slutet så var han väldigt stel men när han väl sänkte sig och vi höll ett bra tempo så vart både takten och formen med en stor förbättring! 
 
Vad som kunde blivit bättre:
Tittat upp hela tiden och släppa mer i knäna för att få långa skänklar så jag håller mig mitt över sittbenen och har mer inverkan. 
 
Lektionens +
Går till Sara som var väldigt tydlig, positiv och glad instruktör som jag ser fram emot att rida under den här tiden framöver. Hon kommer vi att rida för på Tisdagar och Fredagar så det ska bli toppen:-)
 
 

♥ SKRIVET AV josefin M

söt<3

DATUM: 2014-01-07 | TID: 15:35:57



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?